67% опитаних медійників вважають фінансову нестабільність найбільшим викликом для медіа за останній рік

67% опитаних медійників назвали фінансову нестабільність найбільшим викликом останнього року в роботі медіа. Про це свідчать результати дослідження ГО «Має сенс» під назвою «Потреби та очікування стейкхолдерів української медіаіндустрії», проведене з квітня по травень 2025 року.

Серед найбільших викликів також називали пошук нових джерел фінансування (47,3%), утримання аудиторії (43,6%) та вигорання команди (41,8%).

Перед українськими медіа постали два шляхи подолання кризи — жорстка оптимізація витрат та пошук альтернативних джерел фінансування. Наразі 47% опитаних активно шукають нові джерела фінансування після того, як припинилося американське фінансування.

51% медіа запровадили багатозадачність, 42% активно використовують штучний інтелект для оптимізації процесів, 40% скоротили бюджети на гонорари, а третина зменшила кількість матеріалів.

Реклама

Ви досі не підписані на телеграм-канал Літгазети? Натисніть, щоб підписатися! Посилання на канал

Наразі українським медіа не вистачає управлінських навичок. 20,8% опитаних назвали медіаменеджмент дефіцитною компетенцією. Крім того,  бракує навичок роботи зі штучним інтелектом (18,9% респондентів), розуміння вебаналітики (18,8%). Серед інших важливих знань, яких бракує, — юридичні аспекти, навички роботи з новими технологіями, управління командою, знання з маркетингу, монетизації, SEO-оптимізації, підписна модель роботи редакції.

Крім того, учасники дослідження розповіли про критичний брак часу на професійний розвиток. Так, 39,6% не мають системного підходу до навчання через брак часу та ресурсів.

64,2% опитаних віддають перевагу коротким практичним офлайн-тренінгам. 49,1% організовують навчання через зовнішні освітні програми, хоча звертають увагу, що є багато безплатних тренінгів, але майже немає програм з монетизації, ШІ-інструментів, аналітики. 28,3% використовують наставництво.

Дослідження проводилося з 29 квітня по 20 травня 2025 року. ГО «Має сенс» провела 22 глибинних інтерв’ю з медіаменеджерами, редакторами засобів масової інформації, донорами та рекламодавцями, а також опитала 55 представників медіа.

Серед респондентів опитування — регіональні медіа (70,9%), нішеві видання (14,5%), суспільно-політичні (7,3%) та інші типи медіа. Географічно охоплено всю Україну, включно з медіа, що раніше базувалися на тимчасово окупованих територіях (крім АР Крим) та продовжують висвітлювати події цих регіонів з безпечних локацій.

З повним дослідженням можна ознайомитися тут.